Kråkan i Val Thorens

Jag befinner mig i den minsta lilla byn på det högsta franska berget och Fredrik gör den värsta synden näst efter djurmord. Han fräser med näsan och fångar upp något i handen, talar mina ögon sanning?! frågar jag mig själv, snöt han sig i luften? Stolt räcker han fram sin hand och visar sitt enorma fynd. Jag känner hur en ström av illamående sprider sig som gift i kroppen, det svartnar framför ögonen och jag rymmer mellan läskedryckshyllorna i matvarubutiken bort från min fästman. Jagad av en overkligt stor, grön och blodblandad snorkråka gömmer jag mig bland franska vinflaskor. Hur den kråkan ens fick plats i den killens näsborre är saknar helt naturlig förklaring. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0