skärtorstag och påskkärring och första april

Vi åt en helt vanlig familje-dinner, typiskt vi-är-lediga-imorgon-mys i matsalen.

Pappa utropar "påskkärringar!!"

Skräckslagna slänger vi oss på golvet med mat i munnen och vinglas i händerna.

Panikslaget diskuterar vi hur det eventuella påskkärring-problemet ska lösas.

Vi vet allihopa att traditionellt ger man något till de fult utklädda barnen som ringer på dörrar just den här dagen. Vad har vi? överbliven rödbeta, punchpraliner och en slurk vin finns visst kvar.

Jag tar mod till mig och kikar ut genom fönstret. Trots min oöverträffliga smidighet får de syn på mig. Hur?!

Jag kastar mig åter på mattan och ser i all min förtvivlan hur min inte fullt lika smidiga far sticker upp huvudet för att lokalisera de tiggande ungarna.

De ser även honom.

Vi återgår alla till golvposition. Ingen ringer på dörren. Vi äter upp pralinerna. GLAD PÅSK

Kommentarer
Postat av: Elin

Hahaha! Trixet är ju att köpa hem lite äckligt godis som man inte vill ha själv..

2010-04-02 @ 12:02:14
URL: http://laaju.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0