Trött tjej dricker kvällste

Är jag trött? Ja

Jag var på ett sånt där skivstångspass på friskis idag. En halvsnygg instruktör visade jobbiga och kluriga rörelser vi skulle göra SAMTIDIGT skulle vi bära en sån där tyngdlyftningsstång. Han sa att alla var duktiga men jag märkte att han skrattade när jag försökte värma upp. Det är svårt för mig att få min kropp att göra lika som någon annans. Hur som helst så har jag haft spagettiben i åtta timmar, HÖJDARE!

Jag gjorde ett besök hos mina lite yngre vänner. Ett gäng BRATZ plockades fram för att lekas med. BRATZ är barbiedockor med stort huvud, enorma läppar, alien-ögon och sytråds-midja och groteska, avtagbara fötter. "Oj, är dom inte fula?" frågade jag. "Nej det ska vara så" blev jag svarad. Jag fick till råga på allt den fulaste av de fulaste dockorna att klä på och av, trots att jag är störst.




Jag och min BRAT Gertrud.


Gertrud på frisörsalongen med BRAT-kompisen Åsa


Förövrigt är jag impad av dessa BRAT-uppfinnare. Uppfattar de att människor ser ut på det här viset eller ska de kanske inte alls föreställa människor utan någon sorts halv-djur-halv-människa?! Kanske en varelse från en annan planet var Gertruds förebild. Eller är det i själva verket det där så kallade "kvinnoidealet" som spökar? Gert is the ideal!

Kommentarer
Postat av: Elin

Ha, då var jag på passet efter dig! fast jag såg dig aldrig. Förstår vad du menar, jag har hittills inte vågat mig iväg på nåt sånt där skivstångspass även om jag och min svaga kropp förmodligen behöver det mer än många andra. Bra jobb Magda!

2009-11-26 @ 11:01:48
URL: http://elinklots.blogspot.com
Postat av: Magdalena

Elin, kan "gubben" så kan vi! :D

2009-12-03 @ 13:15:28
URL: http://tontmagda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0