Spikmatta.

Läste någonstans att spikmattan är årets julklapp(Jag tycker att den där mattan verkar hård sa Emilia angående ämnet). Jag beslutade mig i alla fall för att ge den här mirakelmattan en chans att bota ångest, depp, trötthet och sömnproblem. Sjukgymnast-mormor lånade gärna ut sin och en tillhörande instruktionsbok, för man kan inte bara lägga sig på den hur som helst. Laya programmet är 80(!!!) minuter långt och ska "hela på djupet" samt "avlägsna djupa spänningar och emotionella blockeringar". Vem har lust och tid att vila sina kroppsdelar på vassa plastpiggar i nästan en och en halv timme?!? Inte jag.

Mattan placerade jag i soffan och spenderade 10 smärtsamma minuter på den innan jag gav upp. Efteråt kände jag mig solbränd och såg även ut som om jag spenderat en heldag i solen liggandes på mage. "Vid behandlingen frisätts stora mängder endorfiner och lugn-och-ro hormoner(vilka nu det är)" står det, men jag kände inga endorfiner. Den ska tydligen användas regelbundet för bästa resultat så jag ska ge den här mattan en stund om dagen.


Kommentarer
Postat av: L

ameh:(

2009-11-26 @ 18:51:24
URL: http://jahblessme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0