Härligt.

Jag har spenderat dagen i ett ovanligt lyckligt tillstånd, jag har sådana perioder (ofta väldigt korta).  Det innebar idag  helt konkret att jag kunde gå i kulverten  på akademiska  sjukhuset och tycka att jag befann mig i en vacker miljö, att det luktade gott och hörde jag lite musik också?!

Min mor har ju konstaterat för länge sedan att jag har en släng av monodep, eller bipolärsjukdom som det så fint heter (härligt att man måste byta namn på allt hela tiden). Hon var övertygad om att jag hade blodcancer ett tag men det visade sig vara övergående.

Jag har en del sjukdomar, de flesta självdiognostiserade (jag bara älskar 1177.se) jag knappar in mina symptom och hittar ofta något som till stor del stämmer. Slänger in ett exempel här:

Symtom

Vanliga symtom vid restless legs är

  • myrkrypningar, ryckningar eller domningar i benen
  • benen kan kännas heta eller kalla
  • symtomen är vanligast i underbenen, men man kan få besvär högre upp i benen och i armarna
  • symtomen kommer när man sitter eller ligger still och försvinner när man rör på benen
  • sömnbesvär.
Här stämmer punkt 1,4 och 5. jobbigt.
Dessutom vaknar jag ofta av att mina armar är blodlösa, trodde länge att jag var ensam om det men har nu träffat i alla fall en med samma besvär. Vilken sjukdom har jag?




Jag rockar fett (cool ordvits). Ser lite mesig ut dock, måste jobba på attityden

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag brukar också ha blodlösa armar!! Det är skitäckligt att behöva vakna och väcka dom till liv. Det kan väl aldrig vara bra eller, nåt måste ju ta skada tycker man?

2009-03-07 @ 10:46:10
URL: http://elinklots.blogspot.com
Postat av: Anton

Jag har exakt samma symptom! Det måste vara RLL

2009-03-08 @ 13:43:23
Postat av: Magda

Känns bra att jag inte är ensam i denna djungel av läskiga sjukdomssymptom.

2009-03-10 @ 20:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0