Matlösa KINA!

Kina var så konstigt som vi förutspått. Alla gick baklänges(hur lyckas dom när det är så trångt överallt?!) och ingen hade köshår(hann ligga runt med en hel del lättfotade Kineser under veckan, !värt!).

Det blev mycket kött, kött och kött och kött och gräshoppor. Det är vad man äter i rislandet, och ris då förstås. "Var är alla nudlar och wookade grönsaker?" undrade jag. Fick inget svar, det var bara en kotte i hela kina som kunde svenska(Vår guide Frankyboy, ja han presenterade sig så) och kanske tre som kunde ett par ord engelska så jag höll mig till gester och kinesiska. Frankyboy skrattade alltid på fel ställe, när han berättade om tortyr, cancer och elände avslutade han med ett garv.

Vad har jag då ägnat mig åt senaste veckan undrar ni förstås, jag gör en sammanfattning.
  • The big wall, Kinesiska muren. Om man inte alls kan så mycket om Kinesiska muren så kan man tro att den är trevlig att spatsera på, nej. Det är trappor och trappor och höga trappsteg. Vi kämpade men blev dock omkörda av en 100 årig kinesgubbe med käpp.
  • Helkroppsmassage. Man kan tydligen massera innuti öronen. Såklart kunde inte massörtjejerna engelska. Hon som gav sig på mig tyckte nog att jag var konstig. Min piercing i nacken förstod hon sig inte på och inte min p-stav heller. Hon råkade slå sig ner på min väska som började blinka och jag fick rota fram ett cykellyse som jag packat med till Kina... bra att ha grej.
  • Rullbordsmat med turistgruppen. Turistgruppen: gråhårig hemsk tant och hennes dotter som hon "hämtat" från kina(säger man så?!?!), gravida tjejen med röd jacka och hennes man - tysta killen och vi. Att gravida tjejen var gravid räknade vi snabbt ut när hon kissade var tionde minut och inte drack gratisvinet. Tysta killen sa två ord på tre dagar. Rullbordsmat: Kött och kött och grönsaker i smör på ett bord som man kan snurra. Olika restauranger men samma mat weird.
  • Åt en äcklig majskolv
  • Beställde in typ 200 sushibitar.
  • Började nästan ett slagsmål med två försäljare, mamma fick hålla fast mig.
  • Somnade på pekingoperan, typ femton gånger. vaknade när huvudet ramlade ner.
  • Snubblade hela tiden, skornas fel?


Jag på supergammal mur




Rullbordsmat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0